“Seninle dedikodu yapan, senin de dedikodunu yapar.”

--Bu İrlanda atasözünü yaban sözü diye yabana atmamalı, kulağa küpe yapmalı.

Kullanıcı 
Şifre
 

Ölümden sonra
–İsmail Örgen

[*4.451 yazı içinden]

‘Ekim’ ayında ‘bahar’ müjdeleri…

Ekim ayı, adı üstünde, bir bahar müjdesini taşır beraberinde. Bizi son ve sararmaya başlayan yaprakları düşünürsek ‘som’ baharla tanıştırırken, ilkbaharda olabildiğine boy verecek ekinlerin ekilmeye başlandığı ay olarak bir kez daha baharı çağrıştırır. Kırlarda ve baharlarda boy verecek nice ot ve nice çiçek de, Ekim yağmurlarıyla birlikte, bu ayda tohumunu veya soğanını çatlatıp filiz verir. Ekim, kısacası, ilkiyle ve sonuyla, baharı bize hatır...
 

Hepsi bir değil!

Hayatımda bana en itici gelen davranış kalıplarından biri, herhangi bir olay veya olguyla ilgili olarak kendi pozisyonu üzerinden vaziyet alışlardır. Böyleleri, doğru-yanlış denklemi ile değil, lehime mi-aleyhime mi sorusu üzerinden olaylara yaklaşır; bu sebeple de, benzer iki olay karşısında iki zıt tutumu beraberce savunabilir. Meselâ, kendisiyle aynı yerde hizalanmış birilerinin yaptığı kollektif bir yanlışı ‘münferid’ bir hadiseye indirger, a...
 

Akıllı kadıİsmail Örgen08.12.2021, Çar.

Zengin bir adam hatırı sayılır miktardaki parasını bez bir keseye koymuş; sonra da, keseye çift dikişle dikmişti. Ne var ki, sakınan göze çöp batar misali, adam hırsızdan bu kadar sakındığı parasını bir dikkatsizlik sonucu yolda kaybetti. Bunun üzerine dellala gidip kayıp keseyi ilan ettiren adam, bu durumlarda âdet olduğu üzere, parayı bulup getirecek dürüst kişiye yüz akçe ödül vaat etti. Çok geçmeden iy...
 

Hiç hata yapmayanların ülkesiMetin Karabaşoğlu17.08.2021, Salı

Kendisini kusursuz bir ben olarak inşa ettiği derecede takdire şayan olacağını zanneder kimileri. Ama benim gözümde en ziyade takdire değer kişiler, hatadan öğrenenlerdir. Bakışı, görüşü, bilgisi ve düşünüşü kısıtlı bir varlıktır insan; ne bilgisiyle, ne gücüyle herşeyi kavrayıp kuşatabilir; o yüzden hata yapmaya müsait ve yanılmaya açıktır. Hatadır insanî olan; kusursuzluk değil. İnsan hatasız bir varlık d...
 

İhtida Öyküleri- 1: Yollarda

İslam’ı seçen mühtedilere dair yazı ve çalışmalarda yer alan isimler genelde şöhret olmuş isimlerdir. Ve İslam’a geliş öyküleri daha ziyade bir başkası tarafından, yani ikinci elden anlatılır. Bu kitabı farklı kılan en önemli unsur ise, birinci elden öyküler içeriyor olması, diğer taraftan şöhretlere dair ‘sansasyonel’ ihtida öykülerinden uzak durmasıdır. Bu kitap, onun yerine, dünyanın dört bir tarafından birçok ins...
 


İman, insan ve mekan: kalıcı güzellik nerede? Zeyneb Hafsa  06.12, P.tesi

BUGÜN ÖZELLİKLE GENÇLER arasında yaygın olduğuna tanıklık ettiğim bir eğilim, Türkiye dışında yaşama arzusu. Bunun çok çeşitli sebepleri olmakla birlikte en öne çıkanların şunlar olduğunu görmekteyiz: ekonomik durum, siyasi durum ve güzellik. Bu yazıda ilk ikisine değil de üçüncüsüne değineceğim. Altı sene gibi uzun denebilecek bir zaman diliminde İsveç’te yaşadığımı dile getirdiğim insanların ge...

Korku aşılanmak Hüseyin Eren  29.11, P.tesi

Risaleler sahili geniş olan bir deniz; yürüdükçe yüzdükçe açılıyor, berraklaşıyor derinleşiyor... İçine girdikçe gönül denizi dalgalanıyor, zihin genişliyor. Her günde yüzmek ve yüzleşmekle erişilir buna. “Bir zihayat, cüz’i bir şifası veya bir rızkı veya bir hidayeti için Cenab-ı Haktan başkasına hakiki minnettar olmak ve başkasına perestişkarane medih ve sena etmek, rububiyetin azametine dokunu...

YAKÎN (Yakınlık) Aykut Tanrıkulu  24.11, Çar.

i "Biz insana şah damarından daha yakınız." Kaf, 16 "Kim Bana (cc) yürüyerek gelirse ben ona koşarak giderim." Hadis-i şerif/ Buhari, Müslim, Tırmizî /i br *Yaklaşma iki şekilde* olabilir: Ya sen ona yaklaşırsın ya da o sana. Eğer sen küçüksen ve O büyükse, sen acizsen ve O değilse, sen fakirsen ve O zenginse, senin O na yaklaşman belli merhaleleri aşmana bağlı olur. Belli kapılardan geçere...

son hafta | son 15 gün | son 1 ay 



© 2000-2021 Karakalem Yayıncılık Ltd. Şti.
Tel: (0212) 511 7141  GSM: (0543) 904 6015
E-mail: karakalem@karakalem.net
Program & tasarım: Orhan Aykut